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Foto: jenn jenn, CC-Lizenz

Amazon verkauft neuerdings nicht nur DRM-freie MP3s, sondern investiert auch in die potentielle Zukunft der Musikbranche:

“Today Amazon announced that it is partnering with a European startup called SellABand and will sell music from SellABand artists. We first covered SellABand in August 2006 – unknown artists upload music to the site and ask fans to chip in $10 if they like what they hear. Once the band gets to $50,000 they’ve proven themselves, and they get to record a CD in a professional studio. Each fan gets a limited edition CD. If the artist doesn’t reach $50,000, the fans can get their money back or give it to another artist.”

Aber nicht nur SellABand ist in den Fokus des Versandriesen gerückt, auch bei Amie St ist man eingestiegen:

“Amazon also invested in a different startup in the music space – Amie Street.[…] Amie Street has a model for selling non-DRM music that simultaneously earns artists money and ranks artists by popularity of downloads. All songs start at free. As users begin to download a song, the price rises steadily until it reaches $0.99. So the more a song costs, the more popular it is.”

Zwei sehr interessante Investionen. Denn wenn man junge Talente mit einer vorhanden Fanbasis auf diesen Plattformen unterstützt und die Musik dann später direkt bei Amazon als Download anbietet, dann braucht man doch eigentlich keinen Zwischenhändler in Form eines Plattenlabels mehr, oder?

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