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Hype Machine: Twitter Music Charts

hypemDie klassischen Musikcharts interessieren mich seit langer Zeit schon nicht mehr. Mein Musikgeschmack hat seit Ewigkeiten nichts mehr mit den Top Ten von Media Control und Konsorten zu tun, und in den heutigen Zeiten finde ich eine Chartpositionierung, die sich nur aus Verkäufen von Tonträgern (physisch und digital) berechnet, etwas altbacken. Einen interessanten Schritt macht jetzt die allseits bekannte Hype Machine mit ihren Twitter Music Charts, auch wenn sich die Berechnung nur auf die selbst angebotenen und dadurch bei Twitter verlinkten Songs bezieht.

How does it work?
We monitor Twitter for links pointing to tracks on the Hype Machine. We then give each of those tweets a number of points based on the number of followers (and the ratio of friends & followers) that person has. Finally, we add up all the points and figure out which tracks are tweeted by either the most influential twitter users, or by the largest group. Simple. Just tweet a link to any track on the Hype Machine and it will alter that track’s position in the chart. You can also check your Twitter score on the page to see how many points your tweet would add. Try it!

How is this chart different?
Our interactive Twitter music chart addresses the problems we discussed above. It’s easy to audit as you can see how many points were added by what users and when. It also accounts for the social nature of Twitter by carefully weighing more influential users vs. groups of less influential users. Finally, it presents an easily digestible overview of what’s going on in an interactive way. We welcome everyone tweaking and changing the chart with their tweets – that’s the point!

Twitter Music Chart

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