Ich möchte die Woche damit beginnen, euch ein wenig Lektüre ans Herz zu legen. Es geht (schon wieder!) um das Thema Streamingdienste, welches ich bereits vor ein paar Wochen angerissen hatte. Am gestrigen Sonntag bin ich über ein paar Artikel gestolpert, die das Thema von verschiedenen Blickwinkeln betrachten.

Pressing 1,000 singles in 1988 gave us the earning potential of more than 13 million streams in 2012.

“Making Cent” von Damon Krukowski (Musiker, Galaxie 500, Damon & Naomi)
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Almost every time we talk about the future of music, books, and other kinds of media, we almost universally leave out discussion about how to support musicians, writers, and other creators. It’s always about the form of the experience for consumers, and very rarely an analysis of how they change business models to support the artists.

“Siamese Dream” von Frank Chimero (Designer und Illustrator)
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Rather than investing in one album, I’ve invested in all the albums, which is the same as investing in none of them. If something doesn’t grab me right away, I don’t have an incentive to return to it, which limits my repeat exposure to only the music with the most superficial rewards. And even that stuff is quickly overcome by the newer and shinier stuff constantly spraying from Rdio’s fire hose.

“A Year of Rdio” von Rob Weychert (Grafikdesigner)
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Lest einfach mal rein, denn meiner Meinung ist genau jetzt die Zeit, um über Streamingdienste nachzudenken und bei Bedarf auch zu diskutieren. Bevor es vielleicht irgendwann zu spät ist. Für was oder wen auch immer.

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